۱۳۹۹ جمعه ۷ آذر
logo text parcham
home
مقالات ترجمه شده

این متن ترجمه مقاله هاروارد بیزینس ریویو با عنوان زیر است، که در دسامبر 2012 منتشر شده است:

How to Create an Innovation Ecosystem

چگونه یک اکوسیستم نوآوری ایجاد کنیم؟

هنگامی که از نوآوری صحبت می کنیم، غالباً روی افراد و توانایی و خلاقیت هایشان تمرکز می کنیم و کمتر به ساختارهایی توجه داریم که زمینه بروز این خلاقیتها را بوجود آورده اند. به عنوان مثال با شیفتگی بی پایانی در مورد استیو جابز به عنوان یک رهبر نوآوری صحبت میکنیم. شاید این پدیده از گرایش شدید ما در نسبت دادن یک کشف به یک مخترع سرچشمه می گیرد. در تجارت هم ما به طور کلی کارآفرینان خوب را شناسایی می کنیم و توانایی آنها را در تولید راه حل های عملی خلاقانه برای مساله های جدید پرورش میدهیم. در چنین مواردی تمرکز کمتری بر ساختارهایی داریم که فرهنگ نوآوری را ارتقا میدهند.

در انستیتوی IC2 در دانشگاه تگزاس، ما در حال کشف و بررسی اکوسیستم نوآوری با استفاده از انکوباتور فناوری آستین (ATI) به عنوان یک مدل می باشیم. در حالی که انکوباتورهای سنتی بر فراهم کردن فضا و مشاوره تجاری ارزان برای شرکت های جدید تمرکز دارند، ATI، تحت نظر ایزاک بارچس، به شرکت های فن آوری در مراحل اولیه کمک می کند تا نخستین سطح مورد نیاز بودجه خود را بدست آورند. عملکرد این برنامه بسیار شبیه یک صخره مرجانی برای شرکت های نوپا است. در اقیانوس، یک صخره، ساختاری را فراهم می کند که از ماهی محافظت کرده، خوراکش را فراهم کند و زمینه ای برای زندگی و رشد گیاهان و حیوانات آبزی ایجاد نماید.

به همین ترتیب، ATI شرکت های جدید، رهبران تجاری باتجربه، محققان دانشکده، مقامات دولتی، شرکت های فن آوری تاسیس شده و سرمایه گذاران را گرد هم می آورد. این محیط برای آن شرکتهای جدید، تخصص فنی، تجربه تجاری و دسترسی به سرمایه فراهم میکند که از نوآوری در مراحل اولیه رشد پشتیبانی کند.

بسیاری از سازمان های بزرگ به روشی متفاوت نوآوری می کنند. آنها اغلب دارای متخصصین داخلی در زمینه ایده پردازی یا مشاوران خارجی هستند که برای تولید ایده با گروهها کار می کنند. در آن مرحله، واحدهای تجاری موجود در شرکت وظیفه دارند یک ایده جدید را به پیش سوق دهند تا زمانی که بتوان آن را به بازار عرضه کرد.

اگر سازمان شما بسیار به نوآوری فردی متکی است، ایجاد صخره نوآوری خود را در بیاغازید، جایی که متخصصان خلاق حل مسئله شبکه ای از افراد ماهر در رساندن و انتقال ایده های جدید به بازار را رشد و توسعه می دهند. سه عنصر اساسی درایجاد این مورد ضرورت دارد:

افراد مناسب را درگیر کنید. شبکه نوآوری باید شامل مدیریت سطح بالایی باشد که بتواند بر روی پروژه ها سرمایه گذاری کنند، رهبرانی که در گذشته و در فرآیند کار برنوآوری ها، همکاری با کارشناسان فنی و مشاوران خارجی موفق بوده اند.

شبکه را رشد دهید. اعضا گروه باید فرصت هایی برای اختلاط با یکدیگر و تعامل اثربخش با دیگران را داشته باشد. جلسه ها، رویدادها و گفتگوهایی را به طور منظم برگزار کنید که مبتکران از سراسر سازمان بتوانند دور هم جمع شوند و تجربه خود را به اشتراک بگذارند. لازم است که مبتکران اصلی به گونه ای منظم با گروه های مختلف در شرکت که در حال کار بر روی پروژه های نوآورانه هستند ملاقات کنند که در ارتباط با یکدیگر به گروه هایی که دچار مشکلات مشابه هستند کمک شود.

دیگران را آموزش دهید. برای آنکه بهترین الگوها و سرمشق های نوآوری در یک سازمان منتشر شود، بسط و گسترش این ایده ها قبل از شروع پروژه ها اهمیت بسزایی دارد. شبکه نوآوری باید این توانایی را داشته باشد که یک برنامه آموزشی در کل شرکت ایجاد نماید و این برنامه بتواند چگونگی توسعه ایده های خوب و چگونگی تبدیل ایده های خوب به برنامه های عملی برای به بازار آوردن این ایده ها را اجرا کند. این درس ها باید هم به رهبران آینده شرکت (که بسیاری از شرکت ها به خوبی از عهده آن بر می آیند) و هم به طور گسترده به رتبه های دیگری که در نهایت نقش مهمی در موفقیت در نوآوری در شرکت دارند (که شرکت های کمتری به خوبی آن را انجام می دهند) ارائه شود.

هدف اصلی صخره نوآوری این است که شبکه نوآوری در یک شرکت، مسوول ایجاد ساختاری برای پیشرفت نوآوری باشد، اما این پیشرفت مستلرم آن نیست که زیرنفوذ نتیجه ی نوآوری قرار گیرد. عنصر مثبت یک اکوسیستم نوآوری گسترده این است که گروه های درگیر در پروژه های نوآورانه مستقیماً برای حل مشکلات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به جای اینکه بخواهند از یک دفتر مرکزی واسطه برای همه ارتباطها باشد.

این ساختار به هم پیوسته کمک می کند تا فرهنگ نوآوری ایجاد شود ، و به جای اینکه حاکمیت از بالا به پایین باشد، اجازه می دهد تا ایده های نوآورانه شکل گبرند و رشد و نمو کنند.

آرت مارکمن، PhD، استاد روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آستین تگزاس و مدیر و موسس برنامه ابعاد انسانی سازمان ها است. وی بیش از 150 مقاله علمی در موضوعاتی از جمله استدلال، تصمیم گیری و انگیزه نگاشته است. نام کتاب جدید او این است "مغز خود را به کار بیندازید: از علوم شناختی استفاده کنید برای اینکه کار خوبی بیابید، آنرا خوب انجام دهید و شعلتان را پیشرفت دهید. ( جریده HBR).

تعداد: 80
تاریخ: 1399/08/21
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به منطقه ويژه علم و فن آوري اصفهان  ميباشد
ورود اعضاء
1
Powered by DorsaPortal